Írók Boltja online könyvesbolt
js slider
 
 
 
2019. október 17. csütörtök
Boldog névnapot Hedvig nevű látogatóinknak!
 
nyitóoldal - üzletszabályzat - elérhetőség - cégadatok - cégismertető - súgó
Kosár tartalma
 
 
 
 
Írok boltja elfogadó hely  Krea kártya  MVM Partnerkártya  Magyar Naracs kártya  MKB Professzori kártya  Bankkártyás fizetés 

Facebook-on
Gazdaságpszichológia
Fodor László - Gazdaságpszichológia
Fodor László
Gazdaságpszichológia

kiadó: Noran Libro
cikkszám: 11167762
ISBN: 9786155274244
megjelenés: 2013-01-01
készlet: Nincs készleten
Ár: 3990 Ft
webes rendelés esetén: 3591 Ft
 
Leírás:

A gazdaságpszichológia dinamikusan fejlődő tudományának nincs olyan viszonylag egységes tematikája, mint a pszichológiának. A gazdaságpszichológia eredeti tudományai - a pszichológia és a közgazdaságtan - rendkívül gyorsan változnak. A pszichológia tudományán belül a kognitív pszichológia mellett egyre inkább előtérbe kerül az érzelmek és a motiváció kutatása, a közgazdaság-tudomány pedig egyre nyitottabbá válik a társadalomtudományok felé. A könyv tematikája mindezek fényében törekszik figyelembe venni a pszichológia és a közgazdaság-tudomány legfrissebb megállapításait, rámutatva az érzelmi-indulati élet és a racionális gondolkodás komplex jelenségeivel kapcsolatos fontosabb kutatási eredményekre. Mindezek fényében a könyv olyan tankönyv, melyet ismeretbővítő olvasmányok gazdagítanak, a kapcsolódó szakirodalommal együtt fontos kiindulási alapot jelent az egyes témák alaposabb tanulmányozásához.

A szerző a gazdaságpszichológiáról szóló jelen könyvének 13 fejezete mintegy húszéves oktatói tapasztalata alapján született meg. A mű Harsányi János racionális viselkedés modellje alapján tárgyalja a gazdaságpszichológia fontos érintkezési területeit a közgazdaságtannal és a társadalomtudományokkal. A homo oeconomicus racionális emberképén és a racionális viselkedés elemzésén túl bemutatja a pszichológiai-gazdaságpszichológiai emberkép (homo psychologicus) újabb kutatási eredményeit, ismerteti a közgazdasági preferenciák hátterében meghúzódó motivációs tényezők szerepét (ösztönelmélet, manipulációelmélet, státuszfogyasztás), szemlélteti a sokszor irracionálisnak tartott érzelmi tényezők gazdaságpszichológiai jelentőségét (újdonságkeresés, öröm és komfort, boldogságkutatás), és foglalkozik a döntéselmélet új kutatási irányaival (szomatikus markerek és heurisztikák). A társas emberkép (homo sociologicus és politicus) jegyében vázolja az együttműködés és versengés törvényszerűségeit leíró játékelméleti kutatások fontosabb gazdaságpszichológiai felismeréseit. Végül, de nem utolsósorban, hangsúlyozza az altruizmus, a segítés és az etikus magatartás társadalmi és gazdasági jelentőségét.

dr. Fodor László (1953-) pszichológus, a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karának docense, tanára. Oktatási területei: pszichológia-gazdaságpszichológia, kommunikációs ismeretek, kommunikációs tréning. Publikációi, szöveggyűjteményei is elsősorban ezekkel a témákkal foglalkoznak.

Tulajdonságok:
terjedelem: 494 oldal
kötéstípus: puhakötés

felhasználó név:
jelszó:
regisztráció
jelszóemlékeztető


Trafó
 
design: Sárközi Román