Írók Boltja online könyvesbolt
js slider
 
 
 
2019. augusztus 19. hétfő
Boldog névnapot Huba nevű látogatóinknak!
 
nyitóoldal - üzletszabályzat - elérhetőség - cégadatok - cégismertető - súgó
Kosár tartalma
 
 
 
 
Írok boltja elfogadó hely  Krea kártya  MVM Partnerkártya  Magyar Naracs kártya  MKB Professzori kártya  Bankkártyás fizetés 

Facebook-on
Márka és márkanév - Márkakutatás és nyelvészet - Metszéspontok, lehetőségek...
Kovács László - Márka és márkanév - Márkakutatás és nyelvészet - Metszéspontok, lehetőségek...
Kovács László
Márka és márkanév - Márkakutatás és nyelvészet - Metszéspontok, lehetőségek...

kiadó: Tinta
cikkszám: 11201929
ISBN: 9789634092063
megjelenés: 2019-06-25
készlet: Raktáron
Ár: 3990 Ft
webes rendelés esetén: 3591 Ft
 
Leírás:
A márkákkal foglalkozó szakirodalom Magyarországon többnyire a marketing, illetve a gazdaságtudomány eszközeivel és nézőpontjából vizsgálja a márkák tulajdonságait.

A márkák (pontosabban a márkanevek) ugyanakkor nyelvi jelek is: szókészletünk és mentális lexikonunk részei. Ebből következik, hogy a márkanevek nyelvészeti, közelebbről alkalmazott nyelvészeti eszközökkel és módszerekkel is vizsgálhatók.

Jelen kötet elsődleges célja, hogy bemutassa, milyen (alkalmazott) nyelvészeti eszközök, milyen formában használhatóak a márkák és a márkanevek vizsgálatában és hogy a(z) (alkalmazott) nyelvtudomány mivel tud hozzájárulni egyrészt a márkák pontosabb megismeréséhez, másrészt a márkák értékének növeléséhez.

A márkák és a márkanevek azonban csak akkor lesznek erősek, a márkák pedig ezzel együtt sikeresek, ha a márka és annak neve bekerül mentális lexikonunkba, majd ott rögzül. Ez az integrációs folyamat azt eredményezi, hogy a márka neve a mentális lexikon más elemeivel (köznyelvi szavakkal, más tulajdonnevekkel, márkanevekkel) kapcsolatokat alakít ki. A bemutatott empirikus kutatás ezért azt vizsgálja, hogy milyen tényezők befolyásolják a márkanevek kapcsolatrendszerét a mentális lexikonban.

A kötet elsősorban interdiszciplináris szakmai - egyaránt nyelvész és marketingszakember - célközönséget szem előtt tartva készült; haszonnal forgathatja azonban mindenki, aki nyelvészeti szempontból szeretne a márkákhoz közelíteni, és szeretné megérteni, hogy miért fontos a márkák nevének nyelvészeti indíttatású vizsgálata.

Tulajdonságok:
terjedelem: 364 oldal
borító: puhatáblás
megjegyzés: második, átdolgozott kiadás
sorozat: Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához sorozat 197.
felhasználó név:
jelszó:
regisztráció
jelszóemlékeztető


Trafó
 
design: Sárközi Román