Írók Boltja online könyvesbolt
js slider
 
 
 
2020. április 3. péntek
Boldog névnapot Buda, Richárd nevű látogatóinknak!
 
nyitóoldal - üzletszabályzat - elérhetőség - cégadatok - cégismertető - súgó
Kosár tartalma
 
 
 
 
Írok boltja elfogadó hely  Krea kártya  MVM Partnerkártya  Magyar Naracs kártya  MKB Professzori kártya  Bankkártyás fizetés 

Facebook-on
A mentorálás elmélete és gyakorlata - A mentori kompetenciák attitűdelemei és...
Simon Gabriella - A mentorálás elmélete és gyakorlata - A mentori kompetenciák attitűdelemei és...
Simon Gabriella
A mentorálás elmélete és gyakorlata - A mentori kompetenciák attitűdelemei és...

kiadó: L'Harmattan - Károli Gáspár Református Egyetem
cikkszám: 11204569
ISBN: 9789634145561
megjelenés: 2019-12-14
készlet: Raktáron
Ár: 4990 Ft
webes rendelés esetén: 4491 Ft
 
Leírás:
A múlt század közepétől meg-megújuló tudományos érdeklődés, az európai uniós oktatáspolitika és az ehhez kötődő szakértői tanulmányok mellett OECD-elemzések, tematikus vizsgálatok egyaránt jelzik a kezdő pedagógusok támogatásának aktualitását. Jelen kötet egy európai uniós projekt keretében, 2013-14-ben zajlott mentor-gyakornoki fejlesztőprogram reflektív naplóinak önálló kutatási koncepció kidolgozásával készült másodelemzése.
A kutatás fogalmi kerete egyrészt az európai uniós oktatáspolitika, amely kezdő pedagógusok mentori támogatását három (szakmai, személyi és intézményi) területen javasolja megvalósítani. Másrészt az a kutatói hipotézis, amely - a hallgatói létből a pedagógussá válás időszakát tranzícióként felfogva - a gyakornoki identitás módosulásában szakmai és normatív krízist észlelt. Így a mentori támogatásban a személyes kapcsolati elem, a mentori attitűdök szükségszerű hangsúlyát érzékelte - ez teremtheti meg ugyanis a krízis megoldásához szükséges koherenciaérzést, az identitás alakulását támogató biztonságos közeget.
A vizsgálat szerint a mentori támogatás minden területéhez egy vagy több, a szakirodalomból is ismert mentormodell kapcsolható. A kutatás során megalkotott mentorálás definíció és az új, komplex mentorálási modell segítségével a gyakorlatban differenciáltan, a támogatási területeknek megfelelően rajzolódik ki a mentorok szerepe és feladatai a gyakornokok vagy más, a mentori segítségre igényt tartó szakemberek támogatásában. Az egyes mentormodellekhez illeszkedően leírhatóvá válnak a mentori kompetenciák is, bennük a kapcsolatot fenntartó mentori attitűdökkel. Emellett - a gyakorlati alkalmazhatósághoz kapcsolódóan - a mentorálás definíciója és a komplex mentorálási modell új lehetőségeket nyitnak a mentorképzésben is.

Tulajdonságok:
terjedelem: 448 oldal
borító: puhatáblás
sorozat: Károli Könyvek - Monográfia
felhasználó név:
jelszó:
regisztráció
jelszóemlékeztető


Trafó
 
design: Sárközi Román